SECCIONES

jueves, 14 de diciembre de 2017

Page 36. 2. Listen again. Read and choose. Use your notebook. English 5th level.


Page 36. 2. Listen again. Read and choose. Use your notebook.

1. Rooftops was/wasn't very big in the past.
2. In 1800 there were 200/2,000 people in Rooftops.
3. The population of Rooftops in 1900 was 10,000/200.
4. In 1900 there were/weren't any big buildings in Rooftopos.
5. Today there are 10,000/150,000 people in Rooftops.

EL HIATO. REGLAS DE ACENTUACIÓN. LENGUA. MATEMÁTICAS. TALLER DE PROBLEMAS. TRATAMIENTO LECTURA. TERCER CICLO PRIMARIA.

2. Escribe los meses del año en los que aparezcan dos vocales seguidas.

septiembre - octubre - noviembre - diciembre - enero - febrero - marzo - abril - mayo - junio - julio - agosto.

JINGLE BELLS (español, inglés, francés).







INGLÉS:

Ho ho ho
Jingle bells, jingle bells, jingle all the way
Oh, what fun it is to ride in a one horse open sleigh
Ladies and gentlemen
I give you the jingle bass
Merry Christmas
Dashing through the snow
On a one horse open sleigh
O'er the fields we go
Laughing all the way
Bells on bobtail ring
Making spirits bright
What fun it is to ride and sing
A sleighing song tonight
Jingle bells, jingle bells, jingle all the way
Oh, what fun it is to ride in a one horse open sleigh

ESPAÑOL:

Navidad, Navidad,
hoy es Navidad
Es un día de alegría
y felicidad. (Bis).

Campanas por doquier
resuenan sin cesar
Proclaman con placer
que hoy es Navidad.

Los niños con canción
la grata Nueva dan
En este día que es de amor
y buena voluntad.

Navidad, Navidad,
hoy es Navidad
Es un día de alegría
y felicidad. (bis)



FRANCÉS:
Sur le long chemin 
Tout blanc de neige blanche 
Un vieux monsieur s'avance 
Avec sa canne dans la main 
Et tout là-haut le vent 
Qui siffle dans les branches 
Lui souffle la romance 
Qu'il chantait petit enfant : 

{Refrain:} 
Vive le vent, vive le vent 
Vive le vent d'hiver 
Qui s'en va sifflant, soufflant 
Dans les grands sapins verts... 
Oh ! Vive le temps, vive le temps 
Vive le temps d'hiver 
Boule de neige et jour de l'an 
Et bonne année grand-mère... 
Joyeux, joyeux Noël 
Aux mille bougies 
Quand chantent vers le ciel 
Les cloches de la nuit, 
Oh ! Vive le vent, vive le vent 
Vive le vent d'hiver 
Qui rapporte aux vieux enfants 
Leurs souvenirs d'hier... 


ACTIVIDADES BIBLIOTECA EN RELACIÓN A LIBRO BIOMAESTROA (PEPE MAESTRO). Tratamiento lectura + plan mejora. Tercer ciclo Primaria.


* Leemos sinopsis del libro y hacemos portada del libro (sobre/de la sinopsis se hará dictado). Tratamiento lectura + plan mejora.
Elaboración de carteles por mesa-equiño A3 alusimos al libro Biomaestra (Pepe maestro).

Expresión escrita, 5º Primaria. Plan de mejora. Lengua. Hacer la lista de la compra en verso.


Expresión escrita, 5º Primaria. Plan de mejora. Lengua.
Hacer la lista de la compra en verso.

Yo fui a un recado,
a comprar tres helados.
Y después al Día,
a comprar una sandía.

VOCABULARY. UNIT 3. ENGLISH. 5th LEVEL.


UNIDAD TRES:
  • Vocabulario: bride (puente), castle (castillo), field (campo extenso), mountain (montaña), path (camino-sendero), river (río), valley (valle), village (aldea-pueblo), waterfall (cascada), wood (bosque-madera), bored (aburrido), excited (emocionado), freindly (amistoso), interested (interesado), unfriendly (no amistoso), worried (preocupado), sheep (oveja), bees (abejas), park (parque), deep (profundo), green (verde), canvas (lienzo), love (amor/gustar/encantar), green (verde), oil paints (pintura al óleo), watercolours (acuarelas), ink (tinta), pens (bolígrafos-plumas), chalk (tiza), pencils (lápices).

martes, 5 de diciembre de 2017

EJERCICIOS INGLÉS. 5º PRIMARIA. UNIDAD 3. COMIENZO.


CANCIÓN PÁGINA 34.



Bees



love



green




deep




park




sheep









1. Look and write:

1. She's bored.
2. He's worried.
3. She's friendly.
4. They're excited.
5. They're interested.
6. He's unfriendly.

2. Read and circle:

Is/Was Dickens a writer? Yes, he is/was.

Was/Were he English? Yes, he was/were.

Was/Wasn't he short? No, he was/wasn't. He was tall.


Was/Were his eyes dark? Yes, they was/were.

Was/Were his hair straight? No, it wasn't/weren't. It was curly.

Was/Were he friendly? Yes/No, he was.


3. Write:

1. Was Picasso a writer?
No, he wasn't. He was an artist.

2. Was he English?

No he wasn't. He was Spanish.

3. Was he short?

Yes he was.

4. Were his eyes dark?

Yes they were.

5. Was his hair straight?

Yes it was.

6. Was he friendly?

Yes he was.



1, Look, read and circle?

- There are two/three bridges.

- There's one castle/village.

- There are four/five fields.

- There are three waterfalls/mountains.

- There's one path/two paths.

- There's/There isn't a river.

2. Read and write A or B.

- Yesterday, Lily was at a Castle. A.
- Thomas was in a valley. B.
- There was a river. B.
- There was a bridge. A.
- There were two paths. A.
- There were lots of fields. A.
- There were lots of mountains. B.
- There wasn't a village. A.

lunes, 4 de diciembre de 2017

VOCABULARIO INGLÉS 5º PRIMARIA, pág. 34, ud 3, refuerzo y ampliación.

VOCABULARIO INGLÉS 5º PRIMARIA, pág. 34, ud 3:

Sheep: obveja.
Bees: abejas.
Park: parque (parque natural, lugar protegido, parque).
Deep: profundo.
Green: verde.